Het Grootseminarie St. Willibrord kijkt vooruit en heeft een geheel nieuwe visuele identiteit (huisstijl) laten ontwikkelen, die in vernieuwde vorm de missie van het seminarie uitdraagt: om hen die de roepstem van God verstaan en zich geroepen weten tot het priesterschap, een plek en centrum te bieden waar zij gevormd kunnen worden tot priesters, kunnen groeien in heiligheid en van waaruit zij missionair kunnen optreden, in kerk en maatschappij.
De nieuwe huisstijl en het nieuwe logo geven hier uitdrukking aan. Het logo verbeeldt de missie; missionair optreden vanuit het centrum dat het Grootseminarie is. Uiteindelijk staat Christus in het centrum van de kerk; aanwezig in de Eucharistie, in het Allerheiligste. Hij is Diegene die roept tot het priesterschap en die uitzendt. Het beeldmerk bevat dan ook een duidelijke verwijzing naar de Eucharistie en herbergt de vorm van een monstrans, waar het Allerheiligste in gevat is.
Het goudgeel symboliseert het koningsschap van Christus, Hij die oproept om Hem te dienen, middels het priesterschap. Het blauw symboliseert Maria, de Heilige moeder onder wiens bescherming wij onszelf stellen en die ons leidt tot de Zoon.
De nieuwe visuele identiteit zal de komende periode worden toegepast op alle communicatie-uitingen van Grootseminarie St. Willibrord. De nieuwe stijl, het nieuwe logo en de communicatiemiddelen in de nieuwe stijl zijn ontwikkeld door Impulsar strategy & design.
Hieronder zie je een toelichting op de diverse lagen van betekenis die het nieuwe logo in zich draagt.